Viser resultat 1- af

Vis flere resultater

Samskabelse af omvisning i SPOR af Besættelsen

Eleverne hjalp med at skabe målrettet omvisninger til unge.

Med åbningen af museets nye, store særudstilling SPOR af Besættelsen og med adoptivklassens tema om besættelsen, var det oplagt at invitere eleverne ud i særudstillingen for at blive klogere på både tema og formidling heraf. Besættelsen kan formidles på mange måder, og på museet var vi i gang med en proces, der skulle kort- og klarlægge vores omvisninger. Hertil øjnede vi en mulighed for inddrage eleverne fra adoptivklassen, da de selv som målgruppe for de unge 12-14-årige, kunne komme med vigtige input og relevant viden til udviklingen af en omvisning i særudstillingen rettet de unge.

Derfor afprøvede vi en ny samskabelsesmetode, hvor eleverne sammen skabte viden om, hvad de syntes var spændende og mest nærværende for dem i udstillingens fire spor omhandlende: Modstand, hverdag, værnemagten og de tyske flygtninge.